miercuri, 17 februarie 2016

Tulburarile inter entice din Transilvania sunt alimentate de lupta dintre SUA si Rusia, spune Gabor Vona, liderul extremistilor maghiari

Extremistii maghiari propun schimbarea Constitutiei Romaniei


 
Liderul extremist maghiar Gabor Vona (foto), preşedintele Jobbik, afirmă într-un interviu acordat Digi24 că are "senzaţia" că "ceea ce se întâmplă în Transilvania nu e în primul rând o problemă între maghiari şi români, ci lupta dintre SUA şi Rusia". În opinia politicianului maghiar, marile puteri utilizează conflictele româno-ungare "pentru a ne folosi ca pioni pe tabla lor de şah".


Vona Gabor a fost întrebat cum vede relaţiile româno-ungare, la nivel politic. "Le văd schimbătoare, fluctuează. Deşi există multe răni istorice în ambele naţiuni, una faţă de cealaltă, şi de multe ori ele dau posibilitate unor conflicte politice româno-ungare, eu regret de fiecare dată când sunt folosite diferite argumente, nu neapărat cu un scop anume, ci din raţiuni de politică internă. Am întâlnit de multe ori aceste situaţii în ultimii 25 de ani. Dar şi mai mult regret când suntem folosiţi de jocurile marilor puteri. Şi văd acum semnele acestui fenomen. Concret, mă gândesc la situaţia în care marile puteri folosesc conflictele româno-ungare pentru a ne folosi ca pioni pe tabla lor de şah. Ei adâncesc şi ascut conflictele noastre, ne întorc unul împotriva celuilalt, şi în locul coexistenţei paşnice, normale, relaţiile româno-ungare devin terenul conflictelor. Aşa cum am spus, văd şi trăiesc aceste lucruri. Vă spun sincer, nu sunt optimist în privinţa viitorului apropiat. Consider că atât politica externă ungară, cât şi cea română trebuie să fie foarte lucide dacă vrem să evităm conflicte majore", a spus liderul Jobikk.

Chestionat despre propunerea sa ca ambasadorul României la Budapesta să fie audiat pe motiv că în România "autorităţile aplică măsuri antimaghiare, de intimidare, ilegale de natură politică", Gabor a afirmat: "La sfârşitul anului trecut au avut loc mai multe cazuri care pe mine m-au speriat. Autorităţile române au acţionat împotriva unor formaţii rock ungare, acţiuni greu de explicat, cel puţin în ce mă priveşte. Pe de altă parte un lider al Mişcării celor 64 de Comitate (HVIM) a fost arestat, ceea ce ridică deasemenea multe semne de întrebare. De aceea am dorit să-l audiem pe ambasadorul României, fie în comisia pentru afaceri externe, din care fac parte şi eu, fie în comisia pentru uniune naţională, care se ocupă de problemele maghiarilor de peste graniţe, ca să clarificăm aceste chestiuni. Regret că dl ambasador nu a onorat această invitaţie şi nu am putut să avem o discuţie cu el pe acest subiect. Nu vreau să fac presupuneri, dar mă tem că acest caz este tot un semn al începutului războiului ruso-american. Mie mi se pare că marile puteri au început lupta de care eu mă tem foarte tare. Mă tem că SUA şi Rusia nu vor fi capabile să îşi ţină sub control conflictul iar acţiunile de care vorbeam îmi întăresc tot mai mult convingerea că avem de ce să ne temem. Am senzaţia că ceea ce se întâmplă în Transilvania nu e în primul rând o problemă între maghiari şi români, problema nu e HVIM sau grupurile de rock, ci lupta dintre SUA şi Rusia".

În ce privește disputata autonomie teritorială, liderul extremist maghiar crede că "poate că în cazul acesta ar trebui modificată Constituţia României".


Un comentariu:

  1. off topic: Maica Nina Krighina: "Cum să comunici cu soțul necredincios. Despre purtarea crucii în familie":
    https://www.youtube.com/watch?v=bEsG9Ms6e6Q

    RăspundețiȘtergere

Decizia de publicare a opiniilor dvs. ne aparţine în întregime. Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. va revine în exclusivitate. In cazul in care contin expresii necuviincioase sau calomnii suntem nevoiti sa-l anulam. Va multumim pentru intelegere.